fbpx

ΔΜΣ -Υπολογίστε το Δείκτη Μάζας Σώματός σας! ( BMI )

ΔΜΣ -Υπολογίστε το Δείκτη Μάζας Σώματός σας! ( BMI )2020-04-04T18:32:31+00:00

Αθλήτρια στο βουνό - ΔΜΣΤι ειναι ο ΔΜΣ (BMI)

Ο ΔΜΣ είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος, γνωστός και ως Body Mass Index (BMI), είναι ένας δείκτης που χρησιμοποιείται ευρέως. Αποτελεί ένδειξη για το βαθμό παχυσαρκίας του ατόμου, προσδιορίζοντας την τάση του σωματικού λίπους κατά προσέγγιση. Ο Δείκτης αυτός προβλέπει καλύτερα την πιθανή εκδήλωση ασθενειών, που σχετίζονται με τα κιλά από ότι το βάρος μεμονωμένα. Ο υψηλός Δείκτης σχετίζεται με προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου (CDC, 2011). Αντίθετα, ενα χαμηλός ΔΜΣ αποτελεί επίσης ένδειξη ποσοστού θνησιμότητας ιδιαίτερα σε ηλικίες άνω των 65 ετών (Sedell & Visscher, 2000).

Βιβλιογραφία

Centers for Disease Control and Prevention (CDC). (2011) Body Mass Index. 

Seidell JC, Visscher TL. (2000). Body weight and weight change and their health implications for the elderly. European Journal of Clinical Nutrition. 54 Suppl 3:S33-9.

Υπολογίστε το δικό σας εδώ!

Your BMI is

Δεικτης Μαζας Σωματος

Ο ΔΜΣ στους ενήλικες προκύπτει από τη διαίρεση του βάρους με το τετράγωνο του ύψους.

Δείκτης ΜΣ < 18.5 → ελλειπές βάρος
Δείκτης ΜΣ = 18.5-24.9 → φυσιολογικό βάρος
Δείκτης ΜΣ >25-29.9 → υπέρβαρο
Δείκτης ΜΣ > 30 → παχυσαρκία

Ο ΔΜΣ δε λαμβάνει υπόψιν τη μυική και οστική μάζα, ηλικία και φύλο του ατόμου, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα αποτελέσματα σε δύο πιθανές περιπτώσεις. Όταν το άτομο αθλείται ή όταν έχει μεγάλη μυική μάζα με μεγαλύτερο ΔΜΣ χωρίς να έχει περισσότερο λίπος. Σε άλλη περίπτωση όταν κάποιο άτομο, λόγω ηλικίας ή κάποιας παθήσης, έχει χάσει μυϊκή μάζα και έχει μικρότερο ΔΜΣ χωρίς να έχει λιγότερο λίπος.

Αν βγάλατε το δικό σας Δείκτη και σας προβληματίζει, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου! Η σωστή διατροφή που να ανταποκρίνεται στις δικές σας μοναδικές ανάγκες ώστε να φτάσετε στα επιθυμητά, φυσιολογικά αποτελέσματα. Αποφύγετε αυθαίρετες δίαιτες που μπορεί να έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, να είναι επικίνδυνες για τον οργανισμό σας και να επηρεάσουν τη ψυχολογία σας. Ένας διαιτολόγος θα είναι ο σύμμαχός σας για να φέρετε σίγουρα το αποτέλεσμα που επιθυμείτε.

Μην ξεχάσετε να υπολογίσετε και το Waist/Hip ratio !