fbpx

Σωστή και Ισορροπημένη διατροφή

Σωστή και Ισορροπημένη διατροφή2020-02-25T20:50:22+00:00

ΣΩΣΤΗ, ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Το τι τρώμε επηρεάζει την υγεία μας, το πώς νιώθουμε και το πώς λειτουργούμε στην καθημερινότητά μας σήμερα, αλλά και στο μέλλον. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που καθορίζουν την καλή υγεία και δεν αφορά μόνο άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος ή πάσχουν από κάποια ασθένεια.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σχετίζεται με:

  1. Βελτιωμένη διάθεση, μνήμη και ψυχική υγεία. Συγκεκριμένα, οι ανεπεξέργαστοι υδατάνθρακες, οι βιταμίνες του συμπλέγματος B, τα αντιοξειδωτικά, τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και τα προβιοτικά βοηθούν στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και ισορροπούν τους νευροδιαβιβαστές που διαχειρίζονται τη διάθεση.
  2. Υψηλότερα επίπεδα ενέργειας. Νιώθεις συνέχεια κουρασμένος/η; Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (ζάχαρη) και τα κακής ποιότητας λιπαρά μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα ενέργειάς σου. Η κατανάλωση εποχιακών και ολόκληρων φρούτων, σπόρων και ξηρών καρπών θα σου δώσει ενέργεια.
  3. Μεγαλύτερη παραγωγικότητα και εύρος προσοχής. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα δώσει ώθηση και δυναμική στην παραγωγικότητά σου. Θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βελτιώσουν την παραγωγικότητά σου είναι το φυλλικό οξύ, τα αντιοξειδωτικά, τα ω-3 λιπαρά οξέα και τα προϊόντα ολικής άλεσης.
  4. Καλύτερης ποιότητας ύπνο. Ένα ελαφρύ και πλούσιο γεύμα σε τρυπτοφάνη και μαγνήσιο θα σε βοηθήσει να κάνεις έναν πιο ποιοτικό ύπνο.
  5. Αποτελεσματικότερο έλεγχο βάρους. Μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή θα οδηγήσει μοιραία και στον έλεγχο του σωματικού βάρους, θα σε κάνει πιο fit και συνήθως βελτιώνει και την αυτοπεποίθηση.
  6. Καθαρότερη επιδερμίδα. Η σωστή ενυδάτωση και η ισορροπημένη διατροφή αναζωογονεί την επιδερμίδα. Οι βιταμίνες Α, Ε και τα ω-3 λιπαρά οξέα από λιναρόσπορο, καρύδια και λιπαρά ψάρια θα βοηθήσουν στη βελτίωση της επιδερμίδας.
  7. Πρόληψη διάφορων ασθενειών. Η μη υιοθέτηση σωστών και ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών σχετίζεται με μια πληθώρα ασθενειών, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, διάφορες λοιμώξεις, ακόμη και με κάποιες μορφές καρκίνου. Επιπλέον, ο σωστός τρόπος διατροφής μπορεί να βοηθήσει στην ενδυνάμωση των οστών και των δοντιών και στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος.
  8. Σωστή και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών. Όταν τα παιδιά λαμβάνουν μέσα από τη διατροφή τους τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τότε πετυχαίνουμε και τη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη που είναι γενετικά προκαθορισμένη.
  9. Σεβασμό στο περιβάλλον. Η εργοστασιακή κτηνοτροφία, η παραγωγή φαγητού καθώς και οι συσκευασίες στις οποίες διατίθενται οι τροφές αποτελούν κύριες πηγές μόλυνσης του περιβάλλοντος. Οι διατροφικές μας επιλογές δηλαδή μπορούν να βελτιώσουν όχι μόνο την υγεία μας, αλλά να προστατέψουν και το περιβάλλον. Με το να μειώσουμε το φαγητό που πετιέται καθημερινά προγραμματίζοντας τη σωστή ποσότητα φαγητού που χρειαζόμαστε, συνεισφέρουμε στην προστασία του περιβάλλοντος.

Καταλαβαίνουμε, επομένως, ότι για να είμαστε υγιείς και ισορροπημένοι τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας. Ας εφαρμόσουμε, λοιπόν, αυτό που είπε κάποτε ο Ιπποκράτης «Φάρμακό σας ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει το φάρμακό σας».

Υπάρχουν και τα άτομα αυτά που θέλουν να υιοθετήσουν μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, αλλά φοβούνται ότι μια τέτοια διατροφή είναι βαρετή, περιοριστική, δύσκολη και απαιτεί πολύ χρόνο προετοιμασίας. Η υιοθέτηση σωστών και ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών βελτιώνει πολλούς τομείς της ζωής μας και επιφέρει αμέτρητα οφέλη. Οι αλλαγές αυτές δεν χρειάζεται να γίνουν απότομα και ραγδαία. Μικρές αλλαγές σε βάθος χρόνου οδηγούν μακροπρόθεσμα σε μεγάλες αλλαγές. Εμείς, λαμβάνοντας υπόψη τις διατροφικές σας προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής σας, διαμορφώνουμε ένα πρόγραμμα διατροφής που θα είναι πλούσιο σε όλα τα θρεπτικά συστατικά για να λειτουργεί ο οργανισμός στο έπακρο.

Οι αρχές της σωστής και ισορροπημένης διατροφής είναι απλές: ΠΟΙΚΙΛΙΑ, ΜΕΤΡΟ, ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.

Καλό είναι να καταναλώνουμε ποικιλία από διαφορετικές τροφές καθημερινά. Οι διαφορετικές τροφές μάς παρέχουν ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών θρεπτικών συστατικών.

Σημαντικό επίσης είναι και το μέτρο. Οι υπερβολές είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση δεν ωφελούν. Με άλλα λόγια, ούτε ο υπερβολικός περιορισμός της τροφής ούτε, όμως, και η υπερβολική υπερφαγία κάνουν καλό.

Τηρώντας την ποικιλία και το μέτρο επέρχεται και η ισορροπία.

Κάποιες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι:

  1. Σωστή ενυδάτωση. Η σωστή ενυδάτωση βοηθάει στην καλή λειτουργία όλου του οργανισμού. Τα υγρά είναι σημαντικά για όλες τις σωματικές λειτουργίες. Τα υγρά βοηθούν το σώμα μας να διατηρεί τη θερμοκρασία του σταθερή, να μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στα κύτταρα, να απομακρύνει τις τοξίνες, να διατηρεί τον όγκο του αίματος, να λιπαίνει τις αρθρώσεις και τους ιστούς, όπως αυτούς του στόματος, των ματιών και της μύτης, και να μειώνει τις λιγούρες.
  2. Δώσε αξία στα φυσικά σημάδια της πείνας και του κορεσμού. «Άκου» τα σημάδια που σου στέλνει το σώμα σου για το πότε πεινάς και πότε έχεις χορτάσει και φάε ανάλογα.
  3. Προγραμμάτισε τα γεύματά σου. Όταν έρθει η ώρα να φας, καλό είναι να έχεις επιλογές τροφών διαθέσιμες που θα σε βοηθήσουν.
  4. Συγχώρεσε τον εαυτό σου αν κάποια στιγμή παρεκκλίνεις από τις αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Όλοι κάποιες στιγμές μπορεί να θέλουμε να φάμε μια λιχουδιά, αρκεί να είναι στη σωστή ποσότητα και να συμβαίνει περιστασιακά.