fbpx

Updated: Υγιεινό κολατσιό για τα παιδιά για το σχολείο! (2020)

Τι να τρώνε τα παιδιά μας στο σχολείο; Μερικές ιδέες για υγιεινό κολατσιό για το δεύτερο διάλειμμα!

Η καντίνα του σχολείου δεν έχει πάντα επιλογές για ένα υγιεινό κολατσιό. Είναι όμως πολύ σημαντικό να δίνουμε στα παιδιά μας νόστιμα και υγιεινά σνακ, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σωματικά και πνευματικά στις ανάγκες του σχολείου.

Παρακάτω θα βρείτε κάποιες ιδέες για ένα υγιεινό κολατσιό στο σχολείο!

Υγιεινό κολατσιό για παιδιά - Μπασκίνη

Ξεκινώντας από τα βασικά..
Γιατί είναι το υγιεινό  κολατσιό στο σχολείο σημαντικό:

  1. Βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Οι διατροφικές συνήθειες που αποκτούμε ως παιδιά μας ακολουθούν κατά την ενήλικη ζωή μας, και αποτελούν το θεμέλιο λίθο για μια υγιεινή ζωή.
  2. Συμβάλει στην καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα. Εκτός του ότι αυτό βοηθάει στη συγκέντρωση, παράλληλα βοηθάει τα παιδιά να μην πεινάσουν υπερβολικά και να έχουν και την ενέργεια που χρειάζονται για να παίξουν. Όταν τρώμε αφού έχουμε πεινάσει υπερβολικά τρώμε λαίμαργα, δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ποσότητα φαγητού που καταναλώνουμε και τελικά τρώμε περισσότερο από όσο χρειάζεται το σώμα μας.
  3. Συμβάλλει στη σωστή και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδιά έχουν αυξημένες διατροφικές απαιτήσεις επειδή αναπτύσσονται. Η διατροφή τους θα πρέπει να είναι ισορροπημένη για να καλύψει όλες τις ενεργειακές και θρεπτικές τους ανάγκες και να μπορέσουν να αναπτυχθούν στο μέγιστο που είναι γενετικά προκαθορισμένο. Το κολατσιό μπορεί να καλύψει το 25% των ημερήσιων διατροφικών αναγκών των παιδιών και με αυτό τον τρόπο να μπορέσουν τα παιδιά τελικά να καλύψουν τις αυξημένες διατροφικές τους ανάγκες.

Τα σνακ μπορούν να αποτελέσουν κομμάτι μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, αλλά ταυτόχρονα μπορούν να λειτουργήσουν και σαν τροχοπέδη αυτής αν δεν είναι τα κατάλληλα.

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η δικιά μας δουλειά σαν γονείς είναι να προσφέρουμε στα παιδιά υγιεινό και θρεπτικό κολατσιό και τα παιδιά από τη δική τους πλευρά είναι υπεύθυνα πόσο και σε ποιο διάλλειμα θα το καταναλώσουν. Γεννιόμαστε με μία εγγενή ικανότητα να αναγνωρίζουμε το πότε πεινάμε και πότε είμαστε χορτάτοι και δε θέλουμε τα παιδιά μας να χάσουν την ικανότητά τους αυτή με το να τους υπαγορεύουμε το πότε και πόσο θα φάνε. Καλό είναι να μην πέφτουμε στην παγίδα να τους προσφέρουμε τελικά αρκετά συχνά για κολατσιό λιχουδιές που δεν έχουν θρεπτική αξία, ως υποκατάστατο ενός υγιεινού κολατσιού. Να θυμάστε ότι μία καινούργια γεύση μπορεί να θέλει τον χρόνο της για να τη συνηθίσουν και να αρέσει στα παιδιά. Μπορείτε να φτιάξτε μαζί με το παιδί σας ή να συζητήσετε μαζί του μία καινούργια ιδέα για κολατσιό. Με αυτό τον τρόπο μπορεί τα παιδιά να είναι πιο δεκτικά στο να δοκιμάσουν κάποια “καινούργια” ιδέα για κολατσιό.

Παιδιά, Διάλειμμα & ποικιλία στο Κολατσιό

Στο ένα από 2 διαλείμματα καλό είναι τα παιδιά να τρώνε κάποιο φρούτο ή λαχανικό εποχής. Αν δεν πολυαρέσουν τα φρούτα στο παιδί, μπορείτε να του/της προτείνετε να φάει αποξηραμένα φρούτα, χωρίς πρόσθετη ζάχαρη,  μαζί με λίγους ωμούς ξηρούς καρπούς. Ακόμη μπορείτε να εξηγήσετε στο παιδί σας τον λόγο που είναι σημαντικό να τρώμε φρούτα. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να διαλέξουν ένα ταπεράκι με όποιον ήρωα θέλουν για να βάζουν μέσα τα φρούτα ή τα λαχανικά που θα παίρνουν μαζί τους στο σχολείο. Επίσης, τα παιδιά θα πρέπει να πίνουν και να ξεδιψάνε με νερό και όχι με χυμούς και αναψυκτικά.

Βασική προϋπόθεση της υγιεινής διατροφής είναι η ποικιλία. Κάθε τροφή έχει έναν μοναδικό συνδυασμό από θρεπτικά συστατικά. Έτσι έχοντας ποικιλία στη διατροφή μας παίρνουν ένα ευρύ φάσμα από  θρεπτικά συστατικά που θα θωρακίσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα.  Η ποικιλία αυτή αντανκλάται και στις πέντε διαφορετικές κατηγορίες που έχω χωρίσει τα σνακ.

Κάποιες ιδέες σνακ για το δεύτερο διάλειμμα

Α

Σάντουιτς με ψωμί, pita bread ή wrap ολικής αλέσεως με:

  • αβοκάντο και ψητά λαχανικά/κοτόπουλο
  • βραστό κοτόπουλο και τυρί κατίκι
  • τόνο με αγγούρι και ντομάτα
  • καπνιστό σολομό και αβοκάντο
  • γαλοπούλα βραστή και τυρί

Β

  • Σπανακόπιτα
  • Πρασόπιτα
  • Τυρόπιτα
    (σπιτικές)

Γ

  • Αυγό βραστό με 1 φέτα ψωμί ολικής
  • 1 γιαούρτι λευκό με ωμούς ξηρούς καρπούς
  • “Σάντουιτς” μπανάνα με φυστικοβούτυρο
  • Overnight oats (δες τη συνταγή εδώ)
overnight oats πρωινο με βρωμη

Δ

  • Κουλούρι Θεσ/νίκης ολικής/πολύσπορο
  • Σπιτικό τυρόψωμο με ολικής αλέσεως αλεύρι, βρώμη και τυρί
  • 1 μικρό σακουλάκι δημητριακά ολικής με ξερά φρούτα και ωμούς ξηρούς καρπούς και σπόρους
  • Κριτσίνια ολικής με 1 κομμάτι τυρί
  • Χαρουποντακάκια με τυρί

Ε

  • Wrap ολικής αλέσεως με μέλι, κανέλα και καρύδια ψιλοκομμένα
  • Σάντουιτς με ταχίνι και μέλι
  • Σάντουιτς με σπιτικό άλειμμα “σοκολάτας” (δες συνταγή εδώ)
  • Σάντουιτς με ταχίνι και κομμένη μπανάνα
  • Wrap ολικής αλέσεως με τριμμένο μήλο και φυστικοβούτυρο
  • Σπιτικό ψωμί με λιναρόσπορο και αποξηραμένα φρούτα
  • Μηλόπιτα
  • Σπιτικό κέικ με μπανάνα και αλεύρι ολικής αλέσεως
  • Σπιτικές μπάρες δημητριακών
  • Κλασσικό σταφιδόψωμο
  • Παστέλι ή μπάρα ξηρών καρπών με μέλι
σοκολάτα σε ψωμί τοστ σε πιάτο

Ως μητέρα η ίδια, η διατροφή των παιδιών με αφορά ιδιαίτερα! Αν αντιμετωπίζει το παιδί σας διατροφικές δυσκολίες, είμαι πάντα εδώ!

2020-09-11T13:28:32+00:0011/09/2020|Blog|