fbpx

Διατροφή για παιδιά

Διατροφή για παιδιά2020-02-22T13:50:32+00:00

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή στην παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική, γιατί μπορεί να επηρεάσει την υγεία του παιδιού όχι μόνο τώρα αλλά και στο μέλλον. Έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 4,3% των παιδιών μας ακολουθεί τη Μεσογειακή διατροφή. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά μας τρώνε λιγότερα φρούτα και λαχανικά από αυτό που χρειάζονται και πολύ περισσότερο κρέας, αλλαντικά και γλυκά από αυτό που θα έπρεπε. Αυτού του τύπου οι διατροφικές συνήθειες έχουν ως αποτέλεσμα, με βάση μία μελέτη του 2019, η Ελλάδα να κατέχει την πρώτη θέση στην παιδική παχυσαρκία και υπερβαρότητα στην Ευρώπη στα παιδιά ηλικίας 6-9 χρονών. Άλλη έρευνα, η μελέτη GRECO έδειξε ότι 4 στα 10 Ελληνόπουλα ηλικίας 10-12 χρονών έχουν βάρος περισσότερο από το φυσιολογικό.

Τα παχύσαρκα παιδιά δεν έχουν μόνο διπλάσιες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαροι ενήλικες, αλλά και πολλές περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν διάφορες ασθένειες, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, μεταβολικό σύνδρομο, σακχαρώδη διαβήτη και άλλα νοσήματα. Επιπλέον, η παιδική παχυσαρκία συνδέεται και με ψυχολογικά και οικονομικά προβλήματα.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή των παιδιών αποτελεί πρόκληση για εμάς τους γονείς. Είναι πολύ σημαντικό όμως να δίνουμε στα παιδιά μας υγιεινές και ισορροπημένες διατροφικές επιλογές, ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σωματικά και πνευματικά στις απαιτητικές καθημερινές τους ανάγκες. Ο γονιός καλό είναι να έχει στο μυαλό του ότι δεν υπάρχουν καλές ή κακές τροφές. Τροφές που επιτρέπονται ή τροφές που απαγορεύονται, αλλά τροφές που πρέπει να τρώνε τα παιδιά πιο συχνά και σε μεγαλύτερη ποσότητα και τροφές που θα τρώνε πιο σπάνια και σε μικρότερη ποσότητα. Η πλήρης απαγόρευση και στέρηση μιας τροφής την καθιστά αυτόματα και πιο δελεαστική και το παιδί θα δυσκολεύεται να ακολουθήσει τελικά μια ισορροπημένη διατροφή.

Είναι σημαντικό σαν γονείς να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν τι θα κερδίσουν αν φάνε υγιεινά, τη δυνατότητα να το φάνε με το να τους προσφέρουμε υγιεινές τροφές και να λειτουργούμε εμείς σαν παράδειγμα προς μίμηση.

Σαν επαγγελματίας η προσέγγισή μου είναι να δώσω στα παιδιά να καταλάβουν τι θα κερδίσουν αν φάνε υγιεινά και να προσαρμόσω ένα πρόγραμμα διατροφής βασισμένο στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Επίσης, δε χρειάζεται να μας πιάνει πανικός. Να έχουμε στον νου μας ότι οι μεγάλες αλλαγές γίνονται σταδιακά και όχι ραγδαία. Μικρές αλλαγές μπορούν να φαίνονται ανούσιες βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα είναι πολύ σημαντικές.