fbpx

Αθλητική Διατροφή

Αθλητική Διατροφή2020-02-22T13:10:11+00:00

Η αθλητική διατροφή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενασχόλησης με τον αθλητισμό γιατί παρέχει στον οργανισμό μας τα απαιτούμενα «καύσιμα».

Αυτό ισχύει για τον αθλητισμό που γίνεται είτε σε ερασιτεχνικό είτε και σε επαγγελματικό επίπεδο. Προκειμένου όμως να κάνουμε τις σωστές επιλογές, σχετικά με το τι θα τρώμε, ούτως ώστε να είμαστε σε θέση να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες της αθλητικής δραστηριότητας που κάνουμε, πρέπει να είμαστε σε θέση να «φιλτράρουμε» και να αξιολογήσουμε την πληθώρα των συχνά αντικρουόμενων πληροφοριών πάνω στην αθλητική διατροφή.

Η σωστή ενυδάτωση και η σωστή και ισορροπημένη αθλητική διατροφή:

  • Ενισχύει την ικανότητα του αθλούμενου να προπονείται πιο αποτελεσματικά
  • Καθυστερεί τα συμπτώματα της κόπωσης
  • Βελτιώνει τη σύσταση του σώματος και μπορεί να οδηγήσει σε γράμμωση των μυών
  • Αυξάνει τη δύναμη
  • Συμβάλει στην πιο γρήγορη και πετυχημένη αποκατάσταση των μυών
  • Βελτιώνει τη συγκέντρωση
  • Προετοιμάζει το σώμα για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του κάθε αθλήματος
  • Διατηρεί και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Μειώνει τις πιθανότητες τραυματισμού και άλλων μη επιθυμητών καταστάσεων όπως κράμπα και γαστρεντερικών διαταραχών
  • Βοηθάει στις μεταβολικές αναπροσαρμογές (δηλαδή στο να μπορεί να μεταβολίζει αποτελεσματικά ο αθλητής τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά για να μπορεί να πάρει την απαιτούμενη ενέργεια).

Η αθλητική διατροφή θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποικιλία και μέτρο, έτσι ώστε να παρέχει στον/ην αθλητή/ρια όλα τα θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία) και ταυτόχρονα να τον/την διατηρεί στο ιδανικό για κάθε διαφορετικό άθλημα βάρος. Δεν έχει σημασία όμως μόνο το τι και το πόσο πρέπει να τρώει ο επαγγελματίας ή ο ερασιτέχνης αθλητής, αλλά και το πώς, δηλαδή το πόσο συχνά θα πρέπει να είναι τα γεύματά του ή πώς θα συγχρονίζονται τα γεύματα σε σχέση με την ώρα που πραγματοποιείται η αθλητική δραστηριότητα. Το πρόγραμμα διατροφής προσαρμόζεται ανάλογα με τους αθλητικούς στόχους του αθλούμενου και μπορεί να περιλαμβάνει από διατροφικά tips για τα γεύματα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αθλητική δραστηριότητα μέχρι ένα πλήρες διατροφικό πρόγραμμα για να ανταπεξέλθει κανείς στην προπόνησή ή στον αγώνα του.