Χορτοφαγική διατροφή (Vegetarian)

Κάποιος μπορεί να έχει αποφασίσει να γίνει χορτοφάγος για διάφορους λόγους, όπως για παράδειγμα για λόγους υγείας, θρησκείας, πεποιθήσεων, διατροφικών προτιμήσεων ή για περιβαλλοντικούς λόγους. Το να γίνει κάποιος χορτοφάγος στις μέρες μας δεν είναι τόσο δύσκολο και δεσμευτικό όπως ήταν κάποτε, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη πληθώρα προϊόντων που ενδείκνυνται για μια χορτοφαγική δίαιτα.

Ο φόβος που σχετίζεται με τη χορτοφαγική διατροφή συχνά έχει να κάνει με το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να δημιουργηθούν διάφορες ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά. Έρευνες, όμως, δείχνουν πλέον ότι αν η χορτοφαγική δίαιτα είναι σωστά σχεδιασμένη, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός ατόμου σε όλων των ειδών τα θρεπτικά συστατικά και ίσως να συμβάλει και στην πρόληψη κάποιων παθήσεων.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι χορτοφαγικής διατροφής και ο καθένας μας γνωρίζει για τον εαυτό του τι του ταιριάζει καλύτερα.

Διάφοροι τύποι χορτοφαγικής διατροφής:

  • Μερικώς χορτοφάγοι: τα άτομα που ακολουθούν αυτή τη διατροφή δεν καταναλώνουν κόκκινο κρέας, αλλά μπορεί να καταναλώνουν ψάρι και θαλασσινά (pesco-χορτοφάγος) ή πουλερικά (pollo-χορτοφάγος).
  • Lacto-ovo-χορτοφάγος (γαλακτο-ωο-χορτοφάγος): τα άτομα που ακολουθούν αυτή τη διατροφή δεν καταναλώνουν κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρι και θαλασσινά, αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά.
  • Lacto-χορτοφάγος (γαλακτο-χορτοφάγος): τα άτομα που ακολουθούν αυτή τη διατροφή δεν καταναλώνουν κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρι, θαλασσινά και αυγά, αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Ovo-χορτοφάγος (Ωο-χορτοφάγος): τα άτομα που ακολουθούν αυτή τη διατροφή δεν καταναλώνουν κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρι, θαλασσινά και γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά καταναλώνουν αυγά.
  • Vegan: Η vegan δίαιτα αποτελεί την πιο ακραία μορφή χορτοφαγίας όπου απαγορεύονται όλα τα ζωικής προέλευσης τρόφιμα και τα παράγωγά τους, όπως ζελατίνη, μέλι, καζεΐνη, αλβουμίνη.

τραπέζι με χορτοφαγικό γεύμα