Η γυναίκα και οι διαφορετικές διατροφικές της ανάγκες

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της γυναίκας. Σε κάποιες, όμως, συγκεκριμένες περιόδους της ζωής της γυναίκας οι διατροφικές της ανάγκες διαφοροποιούνται. Τέτοιες περίοδοι είναι η εφηβία, η εγκυμοσύνη, ο θηλασμός, η εμμηνόπαυση.

Αυτά που τρώμε και πίνουμε αποτελούν τα δομικά υλικά των κυττάρων μας και έτσι σε βάθος χρόνου οι διατροφικές μας επιλογές θα κάνουν τη διαφορά στα επίπεδα υγείας, ενέργειας, ευεξίας.

καρτέλα γυναικεία διατροφή

 

Οι γυναίκες έχουμε μοναδικές διατροφικές ανάγκες!

Αρχικά έχουμε συνήθως μικρότερο βασικό μεταβολικό ρυθμό, χρειαζόμαστε δηλαδή συνήθως λιγότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα, από τους άντρες. Ο λόγος είναι ότι οι γυναίκες έχουν συνήθως μικρότερη μυική μάζα, περισσότερο αναλογικά σωματικό λίπος και μικρότερο ύψος. Επίσης, ο βασικός μεταβολικός ρυθμός διαφοροποιείται όσο μεγαλώνουμε. Αν θέλεις μπορείς να υπολογίσεις τις ενεργειακές σου ανάγκες!  Το ασβέστιο, ο σίδηρος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το φολικό οξύ είναι πολύ σημαντικά μικροθρεπτικά συστατικά για εμάς τις γυναίκες.

Οι διατροφικές μας ανάγκες αλλάζουν καθώς αλλάζει και το σώμα μας κατά τη διάρκεια των διαφόρων σταδίων της ζωής μας. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας τα κορίτσια χρειάζονται περισσότερο ασβέστιο και βιταμίνη D για να πετύχουν τη μέγιστη οστική πυκνότητα και να αποφύγουν την εμφάνιση της οστεοπόρωσης αργότερα στη ζωή τους. Πριν την εγκυμοσύνη, η γυναίκα χρειάζεται διάφορα θρεπτικά συστατικά για να καλύψει τόσο τις δικιές της ανάγκες όσο και του μωρού που κυοφορεί. Κατά τη διάρκεια του θηλασμού οι ανάγκες σε υγρά αυξάνονται και είναι σημαντικό η θηλάζουσα λέχώνα να τρώει ισορροπημένα τόσο για την ίδια όσο και για το νεογνό της. Μετά την εμμηνόπαυση τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων αυξάνουν τις πιθανότητες για την εμφάνιση διάφορων χρόνιων παθήσεων όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, οστεοπόρωση και ο βασικός μεταβολικός ρυθμός της πέφτει.

Διάβασε περισσότερα για τα εξής θέματα: διατροφή και εγκυμοσύνη, διατροφή μετά την εγκυμοσύνη, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και εμμηνόπαυση και διατροφή !