fbpx

Πως να χάσω κιλά; (Της καραντίνας και όχι μόνο!)

Πως να χάσω τα κιλά της καραντίνας και όχι μόνο;
Η ερώτηση των ημερών!

Το καλοκαίρι είναι μια ανάσα μακριά ― μας το θυμίζουν και οι ζέστες των ημερών! Η ανησυχία πολλών, ειδικά μετά το σχεδόν δίμηνο lockdown, έχει να κάνει με το πώς θα μπορέσουμε να μπούμε στα περσινά καλοκαιρινά μας ρούχα. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να μάθουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Αυτή η αυτο-φροντίδα δε θα καταφέρει μόνο να μας βάλει στο περσινό μας τζιν, αλλά θα φτιάξει και την ψυχολογία μας συνολικά.

Κάποιες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να «ξεφορτωθείς» τα παραπανίσια κιλά της καραντίνας:

πως να χάσω κιλά
  1. Αρχικά σκέψου: για ποιο λόγο θέλεις να χάσεις βάρος

    Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά για εσένα αν ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής που θα σε οδηγήσει στο να χάσεις βάρος; Ζύγισε τα υπέρ και τα κατά του να προσέχεις το τι τρως.

  1. Θέσε SMART στόχους

    Η στοχοθεσία, σε οποιονδήποτε τομέα, βοηθάει στην επίτευξη του στόχου μας. Αρκεί, όμως, οι στόχοι που θέτουμε να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι και εφικτοί. Θέσε στόχους ρεαλιστικούς για σένα και προσπάθησε να μην επηρεάζεσαι από τους άλλους γύρω σου. Ο καθένας μας είναι μοναδικός!

  2. Σκέψου πόσο πεινάς

    και αν πεινάς πραγματικά. Πριν ξεκινήσεις να τρως σκέψου πόσο και αν πεινάς. Τι έφαγες στο προηγούμενο γεύμα; Πόση ώρα πέρασε από το τελευταίο σου γεύμα; Προσπάθησε να φας μόνο όταν πεινάς μέτρια. Αν περιμένεις να πεινάσεις υπερβολικά, θα σου είναι δύσκολο να ελέγξεις τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα του τι θα φας τελικά.

  3. Προσπάθησε να τρως καθιστός/ή και αργά

    Να συνειδητοποιείς τι τρως και να απολαμβάνεις το φαγητό σου. Φάε 3 πιρουνιές από το φαγητό σου, κατέβασε το μαχαιροπίρουνό σου και αναλογίσου πόσο πεινάς. Επανάλαβε την ίδια διαδικασία μέχρι να νιώσεις ότι έχεις χορτάσει. Έτσι θα αποφύγεις να φας περισσότερο από αυτό που πραγματικά χρειάζεται το σώμα σου.

  1. Έλεγξε το μέγεθος της μερίδας σου

    Τα τελευταία χρόνια το μέγεθος των μερίδων έχει αυξηθεί πολύ, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι θερμίδες που καταναλώνουμε. Χρησιμοποίησε ένα μικρότερο πιάτο, μπολ ή ποτήρι.

  2. Κατανάλωσε συχνότερα συγκεκριμένες τροφές

    Φρόντισε να τρως περισσότερα λαχανικά, φρούτα, προϊόντα ολικής άλεσης, καθώς και γαλακτοκομικά με λιγότερα λιπαρά. Χρησιμοποίησε τα τρόφιμα αυτά ως τη βάση για τα γεύματά σου και τα σνακ σου.

  3. Περιόρισε την κατανάλωση τροφίμων με υψηλή ποσότητα στερεών λιπών, πρόσθετων σακχάρων και αλατιού

    Παράδειγμα αυτών των τροφίμων αποτελούν τα κέικ, τα μπισκότα, το παγωτό, οι καραμέλες, τα ροφήματα με ζάχαρη, η πίτσα και τα λιπαρά κρέατα όπως παϊδάκια, λουκάνικα, μπέικον και χοτ-ντογκ. Τα τρόφιμα αυτά καλό είναι να τα απολαμβάνεις, ως λιχουδιά, μια στο τόσο και όχι να τα καταναλώνεις σε καθημερινή βάση.

  4. Ενυδατώσου σωστά

    Όσο τετριμμένο και αν ακούγεται, πολλές φορές μπερδεύουμε το αίσθημα της πείνας με αυτό της δίψας. Πιες νερό αντί για ροφήματα με ζάχαρη ενυδατώνοντας τον οργανισμό σου και μειώνοντας ταυτόχρονα τις θερμίδες που λαμβάνεις. Σε αντίθεση με τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά και τα αθλητικά ποτά, που αποτελούν μια σημαντική πηγή πρόσθετης ζάχαρης και θερμίδων, το νερό βοηθάει στην απομάκρυνση των τοξινών και ο οργανισμός μας λειτουργεί καλύτερα.

  5. Κοιμήσου καλά

    Η έλλειψη ύπνου μπορεί να εμποδίσει την απώλεια βάρους. Έρευνες δείχνουν ότι ο ανεπαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης στο σώμα, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε μεγαλύτερη αποθήκευση λίπους.

  6. Να είσαι σωματικά δραστήριος/α.

    Η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική όχι τόσο για την ενέργεια που καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της άσκησης, αλλά για τις ενδορφίνες που παράγονται όσο γυμνάζεσαι. Οι ενδορφίνες φτιάχνουν την ψυχολογία μας και μας βοηθάνε να μείνουμε πιο προσηλωμένοι στο στόχο της υγιεινής διατροφής.

  7. Όταν πας στο supermarket

    πήγαινε χορτάτος/η και με μία λίστα (δες λίστα για ψώνια εδώ). Έτσι θα αποφύγεις να αγοράσεις λιχουδιές στις οποίες θα είναι δύσκολο να αντισταθείς όταν θα είσαι στο σπίτι.

  8. Όταν είσαι στη δουλειά

    προγραμμάτισε εκ των προτέρων τα γεύματα που θα έχεις μαζί σου. Κάνε ένα διάλειμμα για να φας το σνακ ή το φαγητό σου.

Ας φροντίσουμε τον εαυτό μας λοιπόν!

Ελπίζω να βοήθησα στην απάντηση της ερώτησης “Πως να χάσω κιλά;”!

Εκτός από το πώς να χάσετε κιλά, θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για τη διατροφή για γράμμωση πριν το καλοκαίρι;

Ακολουθήστε μας στο λογαριασμό μας στο Instagram για tips/tricks και νέες συνταγές και στο λογαριασμό μας στο Facebook για νέα άρθρα! Έχετε κάποια απορία, ιδέα ή θέλετε απλώς να μοιραστείτε κάτι μαζί μου! Στείλτε μου ένα μήνυμα!

2020-06-08T16:25:41+00:0015/05/2020|Blog|