fbpx

Επιτυχημένη Διατροφή: Οι πιο συχνές παγίδες!

Η περίοδος όπου θέτουμε στόχους για τον εαυτό μας ξεκίνησε!
Και από τους πιο συχνούς στόχους είναι το να φροντίζουμε από τη νέα χρονιά περισσότερο τον εαυτό μας!

Σε αυτό το πλαίσιο ακούμε συχνά τον όρο wellness. Τι είναι όμως το wellness; To wellness είναι μια απόφαση, μία στάσης ζωής που πρέπει να ξεκινήσει καταρχήν από το μυαλό.

Από εκεί και πέρα πρέπει απλά να φροντίζουμε τον εαυτό μας και να είμαστε συνεπείς στην απόφαση που έχουμε πάρει. Τι σημαίνει όμως φροντίζω τον εαυτό μου; Φροντίζω τον εαυτό μου σημαίνει προσέχω τη διατροφή μου (γιατί άλλωστε είμαστε ότι τρώμε), είμαι σωματικά δραστήριος/ια, κοιμάμαι καλά και κάνω πράγματα που με γεμίζουν και με χαλαρώνουν

Πολλές φορές, όμως, οι στόχοι που θέτουμε σε σχέση με τη διατροφή μας δεν πετυχαίνουν και ο λόγος είναι η νοοτροπία μας, το mindset μας. Η αλλαγή της νοοτροπίας μας (mindset) είναι το κλειδί στην επιτυχία του διατροφικού μας στόχου.

δίαιτα, διατροφή, στόχοι, καλές, κακές, τροφές

3 συχνές παγίδες που σαμποτάρουν την επιτυχία των διατροφικών μας στόχων είναι:

  • Η λογική «μαύρο/άσπρο»

    Για παράδειγμα θέτουμε σαν στόχο: «Δε θα ξαναφάω γλυκό».
    Όντως μπορεί να πρέπει να μειώσουμε την ποσότητα των γλυκών που καταναλώνουμε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξανακουμπήσουμε τα γλυκά. Ο τρόπος σκέψης μαύρο/άσπρο οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των τροφών σε καλές και κακές. Οι κακές τροφές είναι συνήθως τα γλυκά. Έτσι αρχίζει υποσυνείδητα να γίνεται μία σύνδεση του φαγητού με διάφορα συναισθήματα. Και αυτή ακριβώς η σκέψη είναι που συχνά μας οδηγεί στο συναισθηματικό φαγητό, να διαχειριζόμαστε δηλαδή τα συναισθήματά μας με το φαγητό. Θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι η πλήρης απαγόρευση και στέρηση μιας τροφής, κάνει αυτόματα την τροφή αυτή πιο δελεαστική.
    Έτσι λοιπόν, καλό είναι να ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές, απλά πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία. Υπάρχουν τροφές που τρώμε σε μεγαλύτερη ποσότητα και πιο συχνά γιατί αυτές χρειάζεται ο οργανισμός μας σε μεγαλύτερη ποσότητα και άλλες που πρέπει να τρώμε πιο σπάνια και σε μικρότερη ποσότητα γιατί το σώμα χρειάζεται μικρότερη ποσότητα από αυτές.

  • Οι ανέφικτοι στόχοι

    Για παράδειγμα θέτουμε σαν στόχο: «Θα χάσω μέσα σε ένα μήνα 10 κιλά».
    Πρέπει να θυμόμαστε ότι η απώλεια βάρους είναι το αποτέλεσμα του στόχου που θέσαμε και όχι ο ίδιος ο στόχος. Συνήθως τον Ιανουάριο είμαστε πολύ κινητοποιημένοι να προσέχουμε τη διατροφή μας, μετά από τις κραιπάλες των γιορτών. Έτσι ακολουθούμε πολύ αυστηρές και εξαντλητικές δίαιτες, γινόμαστε σκληροί με τον εαυτό μας και περιμένουμε από τον εαυτό μας να ακολουθούμε αυτή τη μη ρεαλιστική δίαιτα στο 100%. Με την πρώτη παρέκλιση θυμώνουμε, απογοητευόμαστε και τιμωρούμε τον εαυτό μας. Αντί όμως να αυτομαστιγωνόμαστε για το ότι και πάλι αποτύχαμε, ας κοιτάξουμε από απόσταση τι μας οδήγησε στην καταστρατήγηση της δίαιτας και τι θα πρέπει να αλλάξουμε στη για να πετύχουμε την επόμενη μέρα. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι οι μεγάλες αλλαγές γίνονται σταδιακά και όχι ραγδαία. Μικρές αλλαγές μπορούν να φαίνονται ανούσιες βραχυπρόθεσμα, αλλά μακροπρόθεσμα είναι πολύ σημαντικές και θα μας οδηγήσουν στον στόχο μας.

  • Το νούμερο της ζυγαριάς καθορίζει το ποιος είμαι

    Ενώ το απόλυτο νούμερο που δείχνει η ζυγαριά δεν σημαίνει κάτι, πολλές φορές το νούμερο αυτό μας οδηγεί σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ζυγαριά είναι ένα εργαλείο και ότι το νούμερο που δείχνει είναι απλά ένα νούμερο και δε χαρακτηρίζει ούτε το ποιοι είμαστε, τι αξίζουμε, πόση ενέργεια έχουμε ή πόσο υγιής είμαστε. Τα υγρά που έχουμε πιει, η ώρα της ημέρα και το πόσο δραστήριοι ήμασταν εκείνη τη μέρα μπορούν να επηρεάσουν τον αριθμό στη ζυγαριά. Ας μην αναλωνόμαστε στα νούμερα και αντί για αυτό να στοχεύουμε στο να καταναλώνουμε τις τροφές που το σώμα μας πραγματικά χρειάζεται στις σωστές ποσότητες. Η ζύγιση σε εβδομαδιαία βάση μπορεί να έχει πλεονεκτήματα αρκεί να εστιάζουμε στην τάση του σωματικού μας βάρους και όχι στον απόλυτο αριθμό. Καλό είναι να ζυγιζόμαστε κάτω από τις ίδιες συνθήκες κάθε φορά, για παράδειγμα το πρωί, χωρίς ρούχα, την ίδια μέρα της εβδομάδας

Τέλος, προσπαθείστε να μην προσκολάστε στο παρελθόν. Ξεκινήστε να αλλάζετε τη νοοτροπία σας με το εντοπίσετε τι είναι αυτό πραγματικά που σας κρατάει πίσω από το πετύχετε τους στόχους σας.

Οι αποφάσεις που θα πάρετε σήμερα για τον εαυτό σας, θα καθορίσουν το ποιος θα είστε αύριο!

2020-02-06T18:07:24+00:0027/01/2020|Blog|